1 Eylül 2018 Cumartesi

Kahraman Bilge Tonyukuk'a Hasretimiz ile..

From: prof. hikmet özdemir
Date: 1 Eyl 2018 Cmt, 12:44
Subject: Re:
To: levent ağaoğlu

çok sevindim.
ecdad topraklarına bende hasretim.
izlenimlerinizi merakla okuyacağım ve inanıyorum bir ölçüde iyi gelecek.

Levent ağaoğlu , 1 Eyl 2018 Cmt, 12:21 tarihinde şunu yazdı:

Muhterem Hocam;

21-31 Ağustos arasında Çin'de idim.
Ardından Tianjin, Puyang, Dongying'e 1500 km sefer yaptım.

Atam Tonyukuk'un seferler yaptığı Şantung eyaletinde gezindim.


Doğu Yüzü

[1] İki birig ertimiz. [İki] süm[üz b]oldı. Türk budun k[ılınğa]lı Türk kağan olurğalı Şantung balık[k]a taluy ögüzke tegmiş yok ermiş. Kağanıma ötünüp sü iltdim.
[1] İki bin idik. İki ordumuz oldu. Türk milleti kılmalı, Türk kağanı oturalı Şantug şehrine, denize ulaşmış olan yok imiş. Kağanıma arz edip ordu gönderdim.

[2] Şantung balıkka taluy ögüzke tegürtim. Üç otuz balık sıdı. Usın bunda ıtu yurtda yatu kalur erti. Tabğaç kağan yağımız erti. On Ok kağanı yağımız erti.
[2] Şantung şehrine, denize ulaştırdım. Yirmi üç şehir zaptetti. Uykusunu burda terk edip, yurtta yatıp kalırdı. Çin kağanı düşmanımız idi. On Ok kağanı düşmanımız idi.


Dönüşte THY uçağı Pekin'den havalandı ve Tonyukuk'un doğduğu Çugay Dağı semalarının Yun Zhong'un üzerinden geçerek Türkistan üzerinden Türkiye'ye ulaştık.
http://leventagaoglu.blogspot.com/2018/08/tonyukuk-ve-yun-zhong.html

Kahramanlarımızı her an bir vesileyle hissetmek ve anmak sonsuz bir güç veriyor.

En Derin Hürmetlerimle,
Levent




15 Ağustos 2018 11:21 tarihinde prof. hikmet özdemir yazdı:

levent ağaoğlu'nun blog'unu her fırsatta inceliyorum.
tek başına bir enstitü.
tonyukuk enstitüsü.
muhtesem bir hazine değerinde çalışmaları var.


--
prof. hikmet özdemir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder