17 Haziran 2017 Cumartesi

Tonyukuk Yazıtı'nda Düşmanlar

Düşmanlarımız çepeçevre ocak gibi idi; biz (ortadaki) aş gibi idik.

Çin imparatoru düşmanımız idi, On-Ok kağanı düşmanımız idi, kalabalık Kırgız, güçlü kağan düşmanımız oldu.

Düşman çok diye niye korkuyoruz? Azız diye niye yenilelim? Saldıralım!" dedim. Saldırdık, talan ettik. 

İkinci gün ateş gibi kızıp (üzerimize) geldiler. Savaştık.(Onların) iki kanadı bizden yarı yarıya fazla idi. Tanrı buyurduğu için, (düşman) çok diye korkmadık. Savaştık. Tarduş Şad'a doğru kovalayarak bozguna uğrattık. Kağanlarını tuttuk. Yabgularını, Şadlarını orada öldürdük.

İlteriş Kağan akıllı olduğu için, cesur olduğu için, Çinlilerle on yedi kez savaştı, Kıtay' larla yedi kez savaştı , Oğuz'larla da beş kez savaştı. Bu sırada sözcüsü
de ben idim, düşmanla savaşanı da ben idim. 


Dönen düşmanı geri getirirdim. Kağanımla seferlere çıktık. 

Tanrı esirgesin, bu Türk halkı içinde zırhlı düşmanların akınına imkan vermedim, kuyruğu düğümlü düşman atlarını koşturtmadım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder