26 Ocak 2018 Cuma

BİR HAYAL HAKKINDA HAYALLER: BÜYÜK ASYA KÖKENLİ TÜRK BİLİM ADAMLARI (800'LER-1400) ANSİKLOPEDİSİ (10 CİLT) 25.1.2018

BİR HAYAL HAKKINDA HAYALLER:

BÜYÜK ASYA KÖKENLİ TÜRK BİLİM ADAMLARI (800'LER-1400)  ANSİKLOPEDİSİ (10 CİLT)                                                                                                                                                            

25.1.2018
ARŞİVLEME
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400) hakkında detaylı kaynakça hazırlanması. (Kitap, makale, tez, haber, köşe yazısı, röportaj)
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400) hakkında webde çıkan malzemelerin arşivlenmesi (Çünkü, 10 sene sonra bu malzemelerin ancak azını webde bulabiliriz).
Google üzerinde her gün Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400) hakkında "son 24 saat" araması yapılıp yeni web sayfalarından seçme yapılıp linklerinin biriktirilmesi.
ÇEŞİTLİ
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi hazırlanması, dijital kopyasının webe konulması, bunun Webde kullanım, erişim kolaylıklarının çoğaltılması, geliştirilmesi.
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisinin bütün Türk ve İslam dünyasında kitabın ve veri tabanının etkili kullanımının sağlanması.
ERİŞİM
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi'nin ülkemizin önde gelen kütüphanelerinde ve bütün halk kütüphanelerinde yer alması.
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisinin elektronik kütüphanelerde yer alması (Bir örnek: Hiperkitap)
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisinin açık raf sistemi bulunan bütün kütüphanelerde kitabın yer almasının sağlanması.
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisinin Kitabın kütüphanelerde yer almasının sağlanması için bağışçıların bulunması.
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi'nin tüm okul kütüphanelerinde kitabın yer almasının sağlanması.
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi'nin EBA sisteminde kitabın yer almasının sağlanması. ( http://www.eba.gov.tr/ )
ETKİLERİ
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi' Kitabı yayınlanırsa, bu kitaptan hareketle hazırlanan makalelerin çoğalması, bunların ana web sitesinde listelenmesi. (Başka alanlardan Bazı örnekler; http://www.turkiyeturizmtarihi.org/?pnum=38&pt=Projeden+Verilerinden+%C3%9Cretilen+Makaleler+ve+Bildiriler+%28YEN%C4%B0%29 )
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi kitabının azimle hazırlanması, ortaya konulan azmin örnek olması, bu azimden etkilenilmesi.
FARKLI FORMATLAR
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi kitabının internette tam metin (dijital kopya) olarak yayınlanması
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi kitabının kendi formatında webde yer almasının sağlanması. (Bir örnek: http://www.islamansiklopedisi.info/yayin.php )
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi kitabı için, TDV İslam Ansiklopedisi'nin webde dijital kopya olarak ve veritabanı olarak yayınlanması öncesi ve sonrası edinilen tecrübelere başvurulması ve değerlendirilmesi. ( http://www.islamansiklopedisi.info/ )
FAYDASI
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400) için yapılacak çalışmalarının faydalarının yazılması.
GELİŞTİRME
Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi kitabının kurulabilecek web sitesinin son web teknolojilerine göre zaman içinde geliştirilmesi.
Konuyla ilgili sorular sorulması.
YAYINLANMASINI ÖNERDİĞİMİZ Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  ANSİKLOPEDİSİ KİTABININ KOLAY KULLANIMI
Web sitesi kurulması. Ve burada Site Haritası hazırlanması
Kaç ortamda erişimin mümkün olduğunun kısa az öz şekilde açıklanması: Mesela cep telefonundan erişim mümkün mü vs.
Kolay kullanım için çalıştay düzenlenmesi.
Kolay kullanım videolarının hazırlanması, youtube'da da yer verilmesi.
Webdeki sitenin her kapak sayfasına kullanım açıklaması (kılavuz) eklenmesi.
Arama imkanları vs kullanım kolaylıklarının listelenmesi
Kitabın tüm metinlerinde kelime araması imkanının teknik olarak düzenlenmesi. (TDV İslam Ansiklopedisi'nde bu mümkündür).
KULLANIMIN ÇOĞALMASI
Konuyla ilgili aramalarda en çok kullanılan kaynak olmasının sağlanması. Ansiklopedi ile yapılacak bir araştırmanın internette yapılan bir araştırmadan ne farkı vardır?
İnternette her gün yüklenen binlerce web sayfası ve bilgi nedeniyle bilgi kirliliği oluşmuştur. Hangi bilginin akademik, hangi bilginin güvenilir olduğu problemi ortaya çıkmıştır."
Öğrencilere verilecek ödevlerde ansiklopedinin kaynak olarak kullanılmasının sağlanması.
Kütüphane Online kataloglarında ansiklopedi kitabının kataloglanırken İçindekiler tablosunun da kayda eklenmesinin sağlanması.
ORGANİZASYON
Yapılması gereken derleme ve inceleme çalışmalarından bazılarının yüksek lisans, doktora öğrencilerine, araştırma görevlilerine hazırlatılması.
ÖNERİ, DÜŞÜNCE, HAYAL DERLEME
En az 1000 fikir / öneri / hayal yazılması
Kitabın geliştirilmesi için yapılabilecekler konusunda öneri derlenmesi, toplantılar yapılması.
Elektronik Beyin Fırtınaları (e-bf) düzenlenmesi. (Birkaç kaynak: http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/manifesto_icin_DNotu7.1.docx *** http://tinaztitiz.com/7185/mesafe-tanimadan-birlikte-sorun-cozmek/ *** http://asukrandemiralp2.blogspot.com.tr/2015/03/ortak-akl-ve-elektronik-beyin-frtnas.html )
Kitap etkisiyle de yapılabilecek yan çalışmalar için düşünce üretilmesi.
Yandaki gibi öneri duyurularının çoğalması.  ( https://twitter.com/IHalilUcer/status/931835810302840832 )
"Ortaya çıkan eserin kullanımının çoğalması için neler yapmak gerekir" konulu öneriler derlenmesi. (Bu konuda benden naçizane bir öneri: Özellikle, web üzerinde, TDV İslam Ansiklopedisi web uygulaması benzerinin inşa edilmesinin sağlanması).
http://www.beyaznokta.org.tr/oku.php?id=745
Yandaki sayfanın incelenmesi ricası. ( http://www.beyaznokta.org.tr/projelerimiz_yapay_kume_akli )
Yöntem önerisi: Fikir / öneri üretme; (1) Mesela 5-10 kişilik gruplarla ayrı ayrı; (2) Uzmanlardan çözüm önerilerini yazılı olarak talep etme; (3) Öğrencilerden çözüm önerilerini yazılı olarak talep etme; (4) Beyin Fırtınası Toplantısı / Arama Toplantısı / Arama Konferansı düzenleme; (5) e-bf düzenleme (Bir yazı: Aşağıdaki web sayfasının “E-BF (Elektronik Beyin fırtınası)” ara başlıklı bölümü. http://asukrandemiralp2.blogspot.com.tr/2015/03/ortak-akl-ve-elektronik-beyin-frtnas.html  )
Önce öneriler talep edilmesi sonra bunların uzmanlar tarafından süzülmesi. Sonra da Beyin Fırtınası toplantısı ile bunların da çağrışımlarla çoğaltılması.
Mevcut önerilerin sorular vs. ile geliştirilmesi.
Derlenecek Hayallerin kısa orta ve uzun vadeli olarak tasnif edilmesi
Derlenecek öneriler için detay yazılması: faydası amacı gerekçesi
Derlenecek önerilerin önem sırasına göre derecelendirilmesi
Derlenecek önerilerin tasnifi
Alanla ilgili lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin her birisinin en az 50 hayal ve öneri yazmaları
Öğrencilerle beyin fırtınası toplantıları yapılması
5-10 kişinin  beyin fırtınası için bir araya gelip "tanıtım için neler yapmalı" konusunda fikir üretmeleri
"Fark yaratanlar" ile görüşülüp önerilerinin derlenmesi. http://www.farkyaratanlar.org/site/index.php
TANITIM
En önemli 10 tanıtım spotunu düşüne düşüne bulmak
Tek sayfada her birisi tek satırlık en önemli tanıtım cümleleri, spotları. ( Bir örnek: "Nedir" başlığı altındaki listeleme gibi: http://www.sivaper.com/Kisa_tanitim.html *** http://www.sivaper.com/yapi.pdf )
Tek yaprak broşür: En cazip mesela 20 satırda spotlar. Büyük punto.
Ansiklopedi  konulu tüm yazılı ve görsel malzemelerin dikkatle okunarak, dinlenilerek incelenmesi, tanıtım için böylelikle yeni düşünceler üretilmesi.
Ansiklopedi hakkında çıkacak yazıların kaynakçasının hazırlanması ve künyeleri yer alan her bir yazının dikkatle okunması ve önemli cümlelerin tespit edilmesi ve buradan hareketle yeni tanıtım dokümanı hazırlanması.
Mevcut ve ortaya çıkacak öneriler için bir değerlendirme tablosu düzenlenebilir. Mesela 20 kritere göre: Uçuk / Gerçekleştirmek için çok para gerekir güçlü finansman  /  makul finansman / vs. vs.
KURULUŞLAR İÇİN PAZARLAMADA, TANITIMDA İÇERİKLE PAZARLAMA TRENDİ. ( http://bulentagaoglu.blogspot.com.tr/2013/12/kuruluslar-icin-pazarlamada-tanitimda.html )
Tanıtım malzemelerinin incelenmesi: gözlemlerde bulunulması: kısa az öz anlatım, çarpıcı, vurucu, cazip açıklama anlatımı vs. Yönlerden.
Kullanım kolaylıklarına ilişkin bir broşür hazırlanması.
"Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi Nedir?" başlıklı metin geliştirilmesi. (Mesela 5-10 ayrı metin hazırlanması sonra bunların kısa cümlelerle tek bir metin halinde sentezlenmesi.
Broşür kısa ve detaylı olarak iki ayrı doküman olarak hazırlanabilir.  Kısa broşür matbaada bastırılabilir.  Detaylı broşür webe konulabilir.
Broşürün alt başlıkları için öneriler;
• Tanıtım bilgileri (Kitabın kısa tanıtımı için http://www.sivaper.com/Kisa_tanitim.html sayfasındaki “Nedir” başlığı altındaki gibi satır satır kısa bilgiler verilebilir mi?)
• Önemi
• Faydaları
Kitabın ilklerinin listelenmesi.
Kitabın mevcudiyeti rüya gibi bir olay.
"Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi" denildiğinde akla ne geliyor anketi yapmak.
Tanıtım için yapılması gerekenlerin öncelik sıralamasını hazırlamak.
Farklı kişilerin tanıtım konulu öneri metinleri yazmaları mümkün olursa, metinler ortaya çıktıktan sonra oturup her bir satırı üzerinde konuşmak, değerlendirmek…
Tanıtım zenginliği oluşturulması. (Metinler, videolar vs.) Webde çok sayıda tanıtım malzemesi bulundurmak
İkna metinleri, tanıtım metinleri yazmada kendisini kanıtlamış kişilerle görüşülmesi.
Tanıtım editörlerine başvurulması.
Öykü hikaye anlatımı. ( http://www.marketingtr.net/tr/blog/detay/Basarili-Bir-Marketing-Hikayesinin-Anatomisi/6/61/0  // http://markaokulu.bilgi.edu.tr/pazarlamada-hikaye-anlatimi/  //   https://sherpa.blog/marka-calismasinda-hikaye-anlatimi  / /   http://www.temelaksoy.com/markalar-kendilerini-oykulerle-anlatir/  //  https://www.marketingturkiye.com.tr/koseyazilari/hikaye-savaslari/  //  http://www.turkishtimedergi.com/genel/hikaye-ile-pazarlama-trendi/  //  http://www.ktu.edu.tr/dosyalar/iletisimarastirmalari_43bd0.PDF  //  http://www.pazarlama30.com/baglanti-saglayacak-bir-hikaye-yaratmak/  //  NOT: Google'a içerikle pazarlama hikaye öykü yazılarak ilgili diğer yazılar da tespit edilebilir).
Cazibe cazibe cazibe, yaratıcı / çarpıcı vurucu yazılı anlatım uygulanması.
Ansiklopedinin önemini ve ufkunu dolu dolu, heyecanla hikaye tarzında anlatan yeni tanıtım malzemeleri yayınlamak.
Tanıtım için Devamlı soru sorulması
Ansiklopedinin mevcudiyeti şimdilik bir hayal. Gerçekleşirse, rüya gibi bir olay olur. Adım adım nasıl gerçekleştirildiğini, geliştirildiğinin anlatılması.
En son tanıtım tekniklerinin webde uygulanması.
Eserin öneminin, büyüklüğünün farkında olunmasının sağlanması için yapılması gerekenler konusunda ilave düşünceler üretilmesi.
Mevcut tanıtım malzemelerine eleştirel gözle bakılması, eksiklerin tespiti.
Tanıtımın kısa ve detaylı olarak yapılması. (Bir örnek: http://www.sivaper.com/yapi-dijital.html )
Ansiklopedi yayınlanabilirse, "inanılmaz başarısını cazibe yaratacak şekilde nasıl anlatmalı" sorusunuın cevabının aranması.
Tanıtım malzemelerini okuyanların "kolay ve net anlamalarının" kriter olarak alınması
İnsanlar konu ile ilgilenmeyi ihtiyaç olarak görürlerse ilerleme sağlanabilir. Ne yapılırsa "konu ile ilgilenmeyi ihtiyaç olarak görürler".
Çok önemli: "Özellikler" broşürü hazırlanması.
Ansiklopedi yayınlanabilirse, kitabın yayınlanma sürecinin kronolojisi hazırlanması
Issuu.com sitesinin tanıtım açısından incelenmesi.
Webde çok sayıda kaynak sitede tanıtım malzemelerinin yer almasının sağlanması; https://issuu.com/ vs.
Tanıtım bibliyografyası varsa incelenmesi
İncelenmesi: promotion trends. ( https://www.google.com.tr/search?q=promotion+trends&gws_rd=cr,ssl&ei=aPqyVJnkGZDgaM-cgMgE )
Tanıtım için kısa cümleler kullanmak.
Masrafı Az Tanıtım Çözümleri Aramak.
Hazırlanacak tanıtım dokümanlarının farklı kişiler tarafından edit ve redakte edilmesi.
Devamlı olarak tanıtımla ilgili yeni ufuklar ortaya koymak ve uygılamaya çalışmak.
Ekli "Kısa az öz anlatım kaynakçası"ndan faydalanılması. ( http://kitap.radikal.com.tr/makale/haber/kisa-iyidir-434984 )
Öğrencilere yönelik Tanıtım metinleri hazırlanması.
"Tanıtım trendleri" konusunda en yeni bilgilerin derlenmesi.
Ülkemiz bilgi bankalarının tanıtım dokümanlarının edinmek.
Tanıtım trendleri HAKKINDA İngilizce kaynakların bulunması.
Webde yerli yabancı ideal tanıtım örnekleri aranması.
Çok sayıda Kitapçıkla anlatım yapan kuruluşların tespit edilmesi. İlk bulduklarım bu dokümanda şu başlıklarda: Çeşitli kuruluşlardan broşür örnekleri  / Çeşitli kuruluşlardan kitapçık örnekleri
Broşürlerde Kullanıcı görüşlerine yer verilmesi.
Farklı Broşürlerin çok sayıda olmasının sağlanması
Spotların cezbedici  olması
2 Ayda bir kitabın tanıtımının durumu hakkında toplantı yapılması.
Tanıtım uzmanlarının görüşlerine başvurulması.
Kitabın ilk ve orta öğretim öğrencilerine etkili, çarpıcı kısa anlatımının yazımı için yarışma açılması.
Tanıtım toplantısında verilen 23 sayfalık diktörgen boyutta kitapçığın webde yer almasının sağlanması.
Kitabın çocuklar, öğrenciler, araştırmacılar ve vatandaşlarımız için çizgi filmlerinin hazırlanması.
Kitabın çocuklar, öğrenciler, araştırmacılar ve vatandaşlarımız için çizgi romanlarının hazırlanması. (Basılı ve web dokümanı)
Kitabın en çarpıcı fotoğrafının çekilmesi ve tanıtımlarde değerlendirilmesi.
Basit anlatım teknikleriyle…
Tüm kitap fuarlarında tanıtılması. ülkemizdeki  kitap fuarları için kaynak: ( https://www.tobb.org.tr/FuarlarMudurlugu/Documents/FUARLAR/2017fuartakvimi.xls )
Kitabın en önemli kapsamlarından birisi de sanırım islam düşünürlerinin tanıtılması. Bu özelliğin tanıtımlarda belirtilmesi.
Kitabın kapsamını açıklayan bir tanıtım metni hazırlanması.
Kitabın en önemli yönlerinin kısaca belirtilmesi.
Mevcut tanıtım malzemelerinin eleştirel gözle incelenmesi, değerlendirilmesi.
Ansiklopedi için Ana slogan bulunması.
Dergilerde kitabın tanıtımının sağlanması.
Kitapyurdu, Kabalcı vs. online kitap satış sitelerinde kitabın künyesine ilave olarak İçindekiler sayfasının da yer alması.
Tanıtımlarda http://aa.com.tr/tr/info/infografik/7749 sayfasında yer alan infografik'e yer verilmesi.
TANITIM - ANLATIM SÖZCÜKLERİ
Çarpıcı ifadeler
Broşürler
Kitapçıklar
Halkla ilişkiler yaklaşımları
Tek a4’lük mesela 10 ayrı görsel (çizim, grafik)
Basit anlatımın önemi.
Anlatmak
anlatabilmek
ikna teknikleri
Anlatım teknikleri
Kısa az öz anlatım
Vurucu ifadeler
TANITIM - BASİT ANLATIM
"Odaklanın ve basit düşünün". ( https://www.dunya.com/kose-yazisi/odaklanin-ve-basit-dusunun/18437 )
Basit Düşün Ses Getir Müşteri Çağında Pazarlama Z . ( http://halklailiskiler.com.tr/icerik/resim3/Pazarlama_Zirvesi_2013.pdf )
TANITIM - BİLİNİRLİK
Her bir sahafa kitap hakkında tanıtım kitapçığı verilmesi.
Okullardaki bütün öğretmenlerin kitabı tanımalarının sağlanması.
TANITIM - ÇEŞİTLİ KURULUŞLARDAN BROŞÜR ÖRNEKLERİ
tanıtım rehberi. https://www.google.com.tr/search?q=tan%C4%B1t%C4%B1m+rehberi&gws_rd=cr,ssl&ei=aoSdVIuYHsTmapbzgtgL
 http://www.borsaistanbul.com/kurumsal/yayinlar/bilgilendirme-kitapciklari
TANITIM - FAYDASI - ÖNEMİ
Bize temellerimizi hatırlatıyor. Bu anlamda küllerimizden yeniden hareketlenmemiz için bize geçmişin gücünü hatırlatıyor.
TANITIM - KISA AZ ÖZ
Tanıtımlarda uzun paragraflar var mı?
TANITIM - NETLİK
Kitapta neler var, bu konuda zihinlerde net bilgi oluşumunun sağlanması, bunun örneklerle desteklenmesi.
TANITIM - ÖNERİ, DÜŞÜNCE, HAYAL DERLEME
Öneri, teklif, görüş, katkı, tavsiye, salık verme, hayal, düş, fikir, düşünce, düşün, kanaat, temenni, dilek kelimeleri ile ifade edilebilecek arayışlar; ilerleme, sorun çözme için çok önemli olsa gerek.
Bu süreçte ne kadar çok fikir öneri / hayal üretilirse daha çok mesafe alınabilir sanırım. Bu bakımdan çok sayıda öneri üretilmesi hedeflenmesinde yarar vardır.
Daha sonra bunlar değerlendirme ile süzülebilir.
Öneri sürecinde her öneri mantıklı olmayabilir kimiler uçuktur fakat bunların yeni öneri için çağrışım yapması ihtimali olabilir.
Bu bakımdan ilk aşamada gelecek önerilerin değerlendirme öncesi, kişiler arası iletişim sürecinde “işe yaramaz”, “böyle öneri mi olur”, “zaten…” şeklinde negatif değerlendirmelere tabi tutulmaması, sürecin psikolojik sebeplerle kesilmemesi bakımından önemli olsa gerek.
Tanıtım konusunda fikir, öneri ve hayal derlenmesi için 5-10 kişinin katılacağı beyin fırtınası toplantıları yapılması.
Kitabın tanıtımı konusunda öneri derlenmesi.
"Kitap Tanıtım Videoları" araması sonucu ekrana gelen linklerin incelenmesi sonucu tanıtım konusunda yeni düşünceler üretilmesi. ( https://www.google.com.tr/search?num=100&newwindow=1&rlz=1C1CHZL_trTR683TR683&ei=m40eWvPWK8G2kwX9q4moBw&q=kitap+tan%C4%B1t%C4%B1m+videolar%C4%B1&oq=kitap+tan%C4%B1t%C4%B1m+videolar%C4%B1&gs_l=psy-ab.12...0.0.0.81042.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..64.psy-ab..0.0.0....0.ZFeGClpfP78 )
Öneri üretimi için okumalar yapılması: Tanıtım, İçerik Pazarlaması yayınları
Tanıtım içi yeni düşünceler üretilmesi.
Çağrışımlarla düşünce üretiminin hızlanması.
Çok öneri üretiminin sağlanması, teşvik edilmesi. (Sonra süzme yapılabilir, bunlar azaltılır)
TANITIM - SORULAR
Tanıtım için en fizibl olanı hangisi: Google'a reklam vermek mi?
İkna etmede başarılı olanlar nasıl başarıyorlar?
TANITIM - SPOTLAR
"Güvenilir bilgiyi, bilgi kirliliği olmadan size sunar"
Farklı mottolar (sloganlar) hazırlanmasının sağlanması.
"Nedenler" konulu 20 slogan bulunması.
Spotlar listeleyip içlerinden en uygun olanlarını seçmek.
TANITIM - SPOTLAR - HAFIZA
"Hafıza" odaklı bir broşür hazırlanması. (Aşağıda, yeni yayınlanan (Kasım 2017) "İslam Düşüne Atlası" hakkında bazı örnekler mevcuttur).
Tanıtımlarda öne çıkarılmış: "Hafızamızın kayıp parçaları İslam Düşünce Atlası'yla biraraya geliyor".
"Proje Koordinatörü Yrd. Doç Dr. İbrahim Halil Üçer de projenin ortaya çıkış sürecini anlatarak, "İDA, bizi inşaa ederek asli hüviyetimizi kazandıran hafızamıza yeniden dönmenin, kendi hikayemizi yazmaya başlama noktasında hepimiz için cesaret kaynağı olacağı yönündeki bir inançtan doğdu. Bu düşünceyi temel kalkış noktalarından biri olarak benimseyen İLEM'de yürütülen proje, Konya Büyükşehir Belediyesi'nin özverili destekleriyle hayat kazandı." dedi." http://aa.com.tr/tr/kultur-sanat/islam-dusunce-atlasi-okuyucuyla-bulustu/967501
"Tarihi ve kültürel hafızaya süreklilik kazandıracak dönemlendirme teklifi ve önerdiği kapsamlı ilişkiler mantığıyla İslam düşünce tarihine yepyeni ve farklı bir bakış açısı sunan proje, 14 asırlık İslam düşünce tarihinin yeniden dönemlendirilmesi ve fikir tarihinin mekanlar bağlamında yeniden değerlendirilmesi fikri sonucunda ortaya çıktı." http://aa.com.tr/tr/kultur-sanat/islam-dusunce-atlasi-okuyucuyla-bulustu/967501
"Necmettin Erbakan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Şeker, “İslam dünyasının ihtiyacı olan terminolojisi, metodolojisi, hafızası elinden alınmış olan bir toplumun yeniden ayağa kalkması için bu çalışmaya ihtiyaç vardı ve bu çalışma inşallah diğer dillere de çevrilerek tüm dünyaya yayılmış olur” dedi." https://www.timeturk.com/islam-dusunce-atlasi-tanitildi/haber-779866
"Dr. İbrahim Halil Üçer, İslam Düşünce Atlası'yla, İslam düşünce tarihine dair yeni bir perspektif geliştirmeyi amaçladıklarını belirterek, "Bu çalışmanın ... bir rol iddiamız varsa, bu perspektifle geçmişimize bakıp kopartılmış ve içe çekilmiş alanları yeniden canlandırmak ve o hafızaya bitişmek durumundayız." http://www.memleket.com.tr/islam-dusunce-atlasi-nedir-1259148h.htm
"İDA projesini, ansiklopedik bir tarih projesi olarak görmenin ötesinde 21.yy’da bizi yeniden ayağa kaldıracak bir hafıza tazelemesi, geleneğin ihyası projesi olarak da görmek gerek. Medeniyetimizin ilmi ve fikri zenginliğini, gençlere özgüven kazandıracak bir sunum olarak da görebiliriz." http://www.aksam.com.tr/h-humeyra-sahin/yazarlar/dijital-bir-kaynak-3b-islam-dusunce-atlasi/haber-680219
"İslam düşünce atlası nedir ve böyle bir proje hangi ihtiyaca karşılık geliyor?

Yaklaşık bin yıl boyunca felsefenin ana vatanı olmuş bu coğrafya ve orada üretilen bilimsel ve felsefi birikimin temsilcileri, felsefe tarihinin taşrasına yerleştirilmiş ve dışlanmış durumdaydı. Oysa M.S. 7 ila 17. yüzyıla kadar yaklaşık bin yıl boyunca küre ölçeğinde felsefi düşüncenin ana merkezi İslam beldeleri ve ana dili Türkçe, Arapça ve Farsçadır. Bu dönemin nereye oturduğu mevcut düşünce zaman çizelgelerinde yok. Yaklaşık 1000 yıllık bir dönemde bir sessizlik hakim. İbni Sina, İbni Rüşt, Farabi gibi üç beş isim de Latince isimleriyle yer alıyor. İslam felsefesi tarihini genel felsefe tarihi içerisinde adil bir şekilde konumlandırmak için bu projeyi hazırladık. Bu coğrafyada düşüncenin hikayesini, düşünce tarihinin genel bir parçası olarak konumlandırmadığımız sürece, hafızamızı yeniden kazanmamız ve düşünmeye cesaret edebilmemiz mümkün değil." http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/
"Bugün bizim içinde yaşamayı umut ettiğimiz medeniyet veya içinde yaşamayı umut ettiğimiz bütünlük parçalanmış ve parçaları etrafa dağılmış. Parçaları dağılmış bir sarayın içinde yaşıyoruz, fakat saray hakkında bir fikrimiz yok, çünkü hafızamız silindi. İslam medeniyetinin inşa ettiği ve dayandığı bütün hakkında bir fikrimiz bulunmadığı için etrafa dağılan bütün parçalar anlamını kaybetmiş durumda." http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/
"Aynı zamanda haritalar aracılığıyla Bilad-ı İslam’ın ihmal edilmiş coğrafi ve kültürel hafızalarına ilişkin de bütüncül bir bakış öneriyoruz. Coğrafya hırsızlığı diyeceğimiz, tarihte çok büyük kurucu roller ifa etmelerine rağmen, tarihin dışına atılmış, Mevr, Buhara, Semerkant, Musul, Konya, Sivas, Malatya gibi şehirleri yeniden tarihte hak ettikleri role kavuşturmayı da amaçladık. Asıl ne buldunuz diye sorarsanız, kendimizi bulduk." http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/
"Unutturulan Selçuklu ve Osmanlı düşünce döneminin harf devrimiyle alakası var mı?

Elbette var. Harf devrimi bu unutmanın önemli bir nedeni fakat tek nedeni değil. Müslümanlar batıda 18. yüzyılda zirveye çıkan bilimsel devrimlerin tarihi bir kırılma olduğunu anladı. Ancak yeniyi eskiyle birlikte kullanmak yerine, eskiyi ve onun bize bıraktığı hafızayı terk edip, yeniyi toptancı bir biçimde kucaklama şeklinde bir tutum benimsediler. Türkiye örneğinde bu tutum Lale Devri’nde başlıyor.  Son 200 yıldır bu bilinçli unutma ameliyesindeyiz. Harf devrimi belki bunun en vurucu darbesiydi. Bir medeniyete, bir kültüre kim olduğunu unutturmak için hafızayı silmekle işe başlanır. Harf devrimi işte bunu yaptı." http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/
"Şehirlerimizi yeniden diriltmek, coğrafyamızı yeniden keşfetmek, kaybolmuş hafızamızı yeniden geriye çağırmak, kayıp yüz yılları diriltmek, henüz ulaşamadığımız ve anlayamaz konumda olduğumuz belki de yüz binlerce yazma eseri insanüstü bir çabayla yeniden neşre hazırlayıp herkesçe ulaşılabilir hale getirmek, önce kadimi güçlü bir biçimde keşfetmemiz gerekiyor. Bu keşfe yönelme eskinin tekrarı değil, yeni ve anlamlı bir şeydir." http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/
"Kayıp coğrafyalardan söz ettiniz az önce, Musul, Halep gibi. O coğrafyaları önce unutturdular, şimdi ise birer birer yıkıyorlar. Çok manidar değil mi?

Musul, Halep, Bağdat, Şam, Buhara, Semerkand, Hive, Delhi bu şehirlerin gerçekten de bizim hafızamızın kurucu parçaları olduğuna ilişkin derin bir bilinçsizlik ve lakaytlık içerisindeyiz. Suriye’de Palmira Antik Kenti iki üç yıl önce DEAŞ tarafından işgal edildiğinde bütün Avrupa ayağa kalktı. Çünkü Palmira Antik Kenti Roma kalıntılarından biridir, kendi hafızalarının bir parçası olarak gördüklerinden orayı korumak için normalde düşman oldukları Esed ve İran güçlerine orayı yeniden ele geçirmelerine izin verdiler. Musul bugün yok, adı DEAŞ’le akıllara geliyor. Halep harap durumda, Şam harap durumda. Hafızasızlık işte böyle bir şey. Bu hafızayı yeniden kazanmak, coğrafyayı yeniden kazanmak anlamına gelir. Bunu başarmanın yolu yeniden o küreyi inşa etmek ve hatırlamaktan geçiyor. İslam düşünce atlasının ana cümlesi: Parçaları yeniden birleştir, küreyi keşfet." http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/
"İslam düşüncesinin coğrafyaları ve havzaları arasında bizim varlığını kısmen duyduğumuz ama bu projeyle net bir şekilde gördüğümüz bir etkileşim hattına şahit olduk bu projeyle. Orta Çağ’da İslam düşüncesinin batıya etki ettiğini biliyorduk, fakat buna ilişkin daha somut veriler elimize geçmiş oldu. Bir başka nokta ise, İslam düşüncesinin ciddi bir biçimde doğuyu batıya, kuzeyi güneye bağlayan sadece kendi iç mantık örgüleri ve kendi kapalı sistemleriyle gelişen bir düşünce olmadığı, bütün düşünce hafızaları ve gelenekleriyle etkileşim içerisinde olduğu ve onları da sürekli kendi içine katıp aşarak, onlarla birlikte yeni bir düşünce oluşturarak geliştiğini gördük. İslam düşüncesinin sadece Müslümanlara ait bir düşünce olmadığı, aynı zamanda bütün insanlığın ortak değerini ortaya çıkarttığı, ortak birikimini yansıttığı bu projeyle somut bir şekilde önümüze geldi.” http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/
"İslam Düşünce Atlası, adeta,  İslam dünyasının parçalanmış haritasını, dağılmış şehirlerini, karışmış hafızasını yeniden, yeni baştan bir araya getiriyor." http://www.mucerret.com/yazarlar/islam-dusunce-tarihine-giris/
"Bin yılın mücadelesi ve gayreti ile oluşturulmuş devasa hafızanın, onlarca, yüzlerce yılda bir anda yitirilen kitabını, sayfa sayfa derliyor, topluyor ve bu hafızayı yeniden inşa etmeyi amaçlıyor." http://www.mucerret.com/yazarlar/islam-dusunce-tarihine-giris/
TANITIM - TANITIM ARAÇLARI
kampanyalar
kamu spotu
poster
röportajlar
TANITIM - VİDEO
Tanıtım videosunun ziyaretçi sayısının artmasının sağlanması
Tanıtım videosunun ziyaretçi sayısının artmasının sağlanması
Kitap hakkında youtube'da videoların çoğalması.
Kitap hakkında youtube'da çeşitli dillerde videolar yayınlanması.
Ansiklopedinin tanıtım toplantısının tüm konuşmalarının webde (youtube vs.) yayınlanması; ayrıca kitap olarak yayınlanması.
TANITIM - YAYINLAR, DERLEMELER HAZIRLANMASI
"Kitabın büyük önemi nedir" konusunda farklı metinlerin hazırlanması.
Kitabın faydalarının listelenmesi
Kitap hakkında önde gelen kültür insanlarımızın görüşlerinin alınması ve en önemlilerinin spotlar halinde yayınlanması.
"Kitap nasıl hazırlandı" başlıklı bir doküman yayınlanması.
Kitap hakkında belgesel hazırlanması.
Kitap hakkında Wikipedia benzeri ansiklopedilerde madde yazılması.
Kitabın içindekiler sayfasının webde yer alması.
Yandaki linkte yer alan derlemeden önemli cümlelerin seçilip bir dokümanda toplanması, youtube'a konulması vs. ( https://works.bepress.com/muhammet-negiz/25/download/ )
Kitap hakkında yapılan röportajların bir yayında toplanması. Önemli cümlelerin seçilip bir dokümanda toplanması, youtube'a konulması vs.
Sıkça Sorulan Sorular dokümanının hazırlanması.
Kitap hakkındaki kimlik bilgilerini içeren kısa bir metin hazırlanması.
Sayılarla "Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi " kitapçığının hazırlanması.
Yayınlanan tanıtım yazılarının incelenmesi, değerlendirilmesi.
Kitap fotoğraflarından bir kitapçık hazırlanması.
Ülkemizde büyük emekler verilerek kitap olarak yayınlanan "dev eserler" kitabının hazırlanması ve burada "İslam Düşünce Atlası"nın da yer alması.
Kitabın hikayesinin hazırlanması ve yayınlanması.
Çok sayıda kitapçık
Kitabı ifade edici ana kavramların listelenmesi ve her birisi hakkında açıklamalar - tanımlar  yapılması.
Ansiklopedide yer alan A'dan Z'ye kişilerin listelenmesi.
"Ülkemizde kitaba dair kahramanlıklar" kitabı hazırlanması ve burada "Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi"ne de yer verilmesi.
TANITIM: FAYDASI - ÖNEMİ - NEDEN - AMAÇ - GEREKÇE
"Neden Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi " başlıklı bir görsel metin hazırlanması. (Yanda başka bir konudan çarpıcı bir görsel sunarım). ( http://www.ilovelibraries.org/librariestransform/#because )
Kendimce en önemli notum; kitabın olası faydalarının madde madde açıklanmasıdır. Faydalarının yazılması.
Faydaları / Avantajları konulu bir broşür hazırlanması
Neden-niçin Asya kökenli Türk bilim adamları (800'ler-1400)  Ansiklopedisi . [Fonksiyonel metin]
Neden Önemlidir? [Vizyoner metin] hazırlanması.
Katip Çelebi insanımız için çok önemli bir özgüven örneğidir. Onun yaptığını günümüze kadar hiçbir dünyalı başaramamıştır. 15 bin kitabın künyesini çıkarmanın ötesinde, esas yaptığı bu yazmaların önemli bir kısmı için özet-değerlendirme-açıklama yazmıştır. Bunun gibi kitaptaki bilim adamlarının başardıklarına ilişkin özgüven örnekleri ayrı bir metinde açıklanabilir.
UFUK İÇİN
Anibal'in deyişiyle “ya kendimize bir yol bulmalı, ya da bir yol açmalıyız”. Bu sözün hikayesi: http://www.birazoku.com/ya-bir-yol-bul-ya-bir-yol-ac-ya-da-yoldan-cekil
YAN ÜRÜNLER
Ekli "Katip Çelebi İçin Öneriler" örneğindeki gibi Ansiklopedi'de mevcut 500 islam aliminden seçileceklerin her birisi hakkında öneri dokümanı hazırlanması.
Dünyanın elektronik kütüphane portalını kurmak.
Türk Bilim Adamları Kütüphanesi (İslam düşünürleri kütüphanesi) kurulması.
Türklerde  Bilim ve Bilim Adamları Kaynakçası hazırlanması.
Kitap içeriklerinden de hareket ederek çeşitli kitapçıklar hazırlanması.
Giriş yazılarını ayrı bir kitapta yayınlamak. ("İslam Düşünce Atlası'ndan giriş yazıları: (Giriş Yazıları: Parçaları Yeniden Birleştirmek ya da İslam Düşünce Atlası / İslam Düşünce Tarihi için Bir Dönemlendirme Önerisi / Düşüncenin Havzaları: İslam Dünşünce Tarihinde Başlıca İlim ve Kültür Havzaları / Dünya Tarihinin Ekseni ve Zemini Olarak İslam Medeniyeti / Dünya Tarihsel Bir Bakışla İslam Tarihini Yeniden Düşünmek). ( https://www.islamdusunceatlasi.org/pages/giris-yazilari/parcalari-yeniden-birlestirmek-ya-da-islam-dusunce-atlasi )
Ekli "Katip Çelebi İçin Öneriler" örneğindeki gibi İDA'da mevcut 500 islam aliminden seçileceklerin her birisi hakkında kaynakça hazırlanması.
Türk Bilim Adamları dünya portalının kurulması.
Dünya çapında etkili olabilecek dev bir veritabanı hazırlanması. İlk aşamada; MEDENİYETİMİZ İLİM, BİLİM ADAMLARI, DÜŞÜNÜRLERİ, EDEBİYATÇILARI, SANATÇILARI HAKKINDA ANSİKLOPEDİLER, TOPLU BİYOGRAFİ KAYNAKLARI'nın listesi hazırlanabilir.
YAYINLAR, DERLEMELER HAZIRLANMASI
Niçin - Nedenler - Amaç - Gerekçe - Hedefler dokümanı hazırlanması.
Kitapta yer alan bilginlerin her birisi için bundan sonraki baskılar için "Katkılar" bölümü yazılması, şimdiden webde yer verilmesi. Ayrı bir kitap olarak da  yayınlanması.
Mevcut tanıtım malzemelerin derlenip sistematik bir yapıda webde yayına verilmesi. (Haberler, Videolar, Röportajlar, Broşürler vs.)
Yapılan atıfların derlenmesi. … Türkçe içerikli kaynakların akademik çalışmalarda daha fazla atıf almasına katkı sağlayarak ülkemize katma değer oluşturmayı amaçlamaktadır."
Dünyada varsa benzer kitapların tespit edilmesi.
Kitap hakkında master tezleri hazırlanması.
Kitaptan beklentilerin yazılması.
Emeği geçenlerle sözlü tarih çalışması yapılması.
Kitap hakkında akademik makaleler yayınlanması.
Kitap hakkında akademik değerlendirme yazılarının yayınlanması.
Webde, kitabın, madde-makale listesinin yayınlanması: Bir Örnek: http://www.islamansiklopedisi.info/dia/madde.pdf
Ekli "Katip Çelebi İçin Öneriler" örneğindeki gibi ansiklopedide mevcut bilim adamlarının her birisi hakkında öneri dokümanı hazırlanması.
ANSİKLOPEDİ DIŞI DİĞER ÖNERİLER
“Türklerin İslam Bilim Tarihinde Yeri” başlıklı bir kitap yayınlamak.
Yüksek lisans ve doktora tezleri hazırlanması.
“Asya Kökenli 10 Türk Bilim Adamı” kitabı yayınlanması
Tartışmalar açılması
“Bizden Çalınan Büyük Asyalı Bilim Adamlarımız” kitabının yayınlanması.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder