BİR HAYAL HAKKINDA HAYALLER:
BÜYÜK ASYA KÖKENLİ TÜRK BİLİM ADAMLARI
(800'LER-1400) ANSİKLOPEDİSİ (10
CİLT)
25.1.2018
|
ARŞİVLEME
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) hakkında detaylı kaynakça hazırlanması. (Kitap, makale, tez,
haber, köşe yazısı, röportaj)
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) hakkında webde çıkan malzemelerin arşivlenmesi (Çünkü, 10 sene
sonra bu malzemelerin ancak azını webde bulabiliriz).
|
Google üzerinde her gün Asya kökenli
Türk bilim adamları (800'ler-1400) hakkında "son 24 saat" araması
yapılıp yeni web sayfalarından seçme yapılıp linklerinin biriktirilmesi.
|
ÇEŞİTLİ
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisi
hazırlanması, dijital kopyasının webe konulması, bunun Webde kullanım, erişim
kolaylıklarının çoğaltılması, geliştirilmesi.
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisinin bütün
Türk ve İslam dünyasında kitabın ve veri tabanının etkili kullanımının
sağlanması.
|
ERİŞİM
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisi'nin
ülkemizin önde gelen kütüphanelerinde ve bütün halk kütüphanelerinde yer
alması.
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisinin
elektronik kütüphanelerde yer alması (Bir örnek: Hiperkitap)
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisinin açık
raf sistemi bulunan bütün kütüphanelerde kitabın yer almasının sağlanması.
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisinin
Kitabın kütüphanelerde yer almasının sağlanması için bağışçıların bulunması.
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisi'nin tüm
okul kütüphanelerinde kitabın yer almasının sağlanması.
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisi'nin EBA
sisteminde kitabın yer almasının sağlanması. ( http://www.eba.gov.tr/ )
|
ETKİLERİ
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisi' Kitabı
yayınlanırsa, bu kitaptan hareketle hazırlanan makalelerin çoğalması,
bunların ana web sitesinde listelenmesi. (Başka alanlardan Bazı örnekler;
http://www.turkiyeturizmtarihi.org/?pnum=38&pt=Projeden+Verilerinden+%C3%9Cretilen+Makaleler+ve+Bildiriler+%28YEN%C4%B0%29
)
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisi kitabının
azimle hazırlanması, ortaya konulan azmin örnek olması, bu azimden
etkilenilmesi.
|
FARKLI FORMATLAR
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisi kitabının
internette tam metin (dijital kopya) olarak yayınlanması
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisi kitabının
kendi formatında webde yer almasının sağlanması. (Bir örnek:
http://www.islamansiklopedisi.info/yayin.php )
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisi kitabı
için, TDV İslam Ansiklopedisi'nin webde dijital kopya olarak ve veritabanı
olarak yayınlanması öncesi ve sonrası edinilen tecrübelere başvurulması ve
değerlendirilmesi. ( http://www.islamansiklopedisi.info/ )
|
FAYDASI
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) için yapılacak çalışmalarının faydalarının yazılması.
|
GELİŞTİRME
|
Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisi kitabının
kurulabilecek web sitesinin son web teknolojilerine göre zaman içinde
geliştirilmesi.
|
Konuyla ilgili sorular sorulması.
|
YAYINLANMASINI ÖNERDİĞİMİZ Asya kökenli
Türk bilim adamları (800'ler-1400)
ANSİKLOPEDİSİ KİTABININ KOLAY KULLANIMI
|
Web sitesi kurulması. Ve burada Site
Haritası hazırlanması
|
Kaç ortamda erişimin mümkün olduğunun
kısa az öz şekilde açıklanması: Mesela cep telefonundan erişim mümkün mü vs.
|
Kolay kullanım için çalıştay
düzenlenmesi.
|
Kolay kullanım videolarının
hazırlanması, youtube'da da yer verilmesi.
|
Webdeki sitenin her kapak sayfasına kullanım
açıklaması (kılavuz) eklenmesi.
|
Arama imkanları vs kullanım
kolaylıklarının listelenmesi
|
Kitabın tüm metinlerinde kelime araması
imkanının teknik olarak düzenlenmesi. (TDV İslam Ansiklopedisi'nde bu
mümkündür).
|
KULLANIMIN ÇOĞALMASI
|
Konuyla ilgili aramalarda en çok
kullanılan kaynak olmasının sağlanması. Ansiklopedi ile yapılacak bir
araştırmanın internette yapılan bir araştırmadan ne farkı vardır?
İnternette her gün yüklenen binlerce web sayfası ve bilgi nedeniyle bilgi kirliliği oluşmuştur. Hangi bilginin akademik, hangi bilginin güvenilir olduğu problemi ortaya çıkmıştır." |
Öğrencilere verilecek ödevlerde
ansiklopedinin kaynak olarak kullanılmasının sağlanması.
|
Kütüphane Online kataloglarında
ansiklopedi kitabının kataloglanırken İçindekiler tablosunun da kayda
eklenmesinin sağlanması.
|
ORGANİZASYON
|
Yapılması gereken derleme ve inceleme
çalışmalarından bazılarının yüksek lisans, doktora öğrencilerine, araştırma
görevlilerine hazırlatılması.
|
ÖNERİ, DÜŞÜNCE, HAYAL DERLEME
|
En az 1000 fikir / öneri / hayal
yazılması
|
Kitabın geliştirilmesi için
yapılabilecekler konusunda öneri derlenmesi, toplantılar yapılması.
|
Elektronik Beyin Fırtınaları (e-bf)
düzenlenmesi. (Birkaç kaynak:
http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/manifesto_icin_DNotu7.1.docx
*** http://tinaztitiz.com/7185/mesafe-tanimadan-birlikte-sorun-cozmek/ ***
http://asukrandemiralp2.blogspot.com.tr/2015/03/ortak-akl-ve-elektronik-beyin-frtnas.html
)
|
Kitap etkisiyle de yapılabilecek yan
çalışmalar için düşünce üretilmesi.
|
Yandaki gibi öneri duyurularının
çoğalması. (
https://twitter.com/IHalilUcer/status/931835810302840832 )
|
"Ortaya çıkan eserin kullanımının
çoğalması için neler yapmak gerekir" konulu öneriler derlenmesi. (Bu
konuda benden naçizane bir öneri: Özellikle, web üzerinde, TDV İslam
Ansiklopedisi web uygulaması benzerinin inşa edilmesinin sağlanması).
|
http://www.beyaznokta.org.tr/oku.php?id=745
|
Yandaki sayfanın incelenmesi ricası. (
http://www.beyaznokta.org.tr/projelerimiz_yapay_kume_akli )
|
Yöntem önerisi: Fikir / öneri üretme;
(1) Mesela 5-10 kişilik gruplarla ayrı ayrı; (2) Uzmanlardan çözüm
önerilerini yazılı olarak talep etme; (3) Öğrencilerden çözüm önerilerini
yazılı olarak talep etme; (4) Beyin Fırtınası Toplantısı / Arama Toplantısı /
Arama Konferansı düzenleme; (5) e-bf düzenleme (Bir yazı: Aşağıdaki web
sayfasının “E-BF (Elektronik Beyin fırtınası)” ara başlıklı bölümü.
http://asukrandemiralp2.blogspot.com.tr/2015/03/ortak-akl-ve-elektronik-beyin-frtnas.html )
|
Önce öneriler talep edilmesi sonra bunların
uzmanlar tarafından süzülmesi. Sonra da Beyin Fırtınası toplantısı ile
bunların da çağrışımlarla çoğaltılması.
|
Mevcut önerilerin sorular vs. ile
geliştirilmesi.
|
Derlenecek Hayallerin kısa orta ve uzun
vadeli olarak tasnif edilmesi
|
Derlenecek öneriler için detay
yazılması: faydası amacı gerekçesi
|
Derlenecek önerilerin önem sırasına göre
derecelendirilmesi
|
Derlenecek önerilerin tasnifi
|
Alanla ilgili lisans, yüksek lisans ve
doktora öğrencilerinin her birisinin en az 50 hayal ve öneri yazmaları
|
Öğrencilerle beyin fırtınası
toplantıları yapılması
|
5-10 kişinin beyin fırtınası için bir araya gelip
"tanıtım için neler yapmalı" konusunda fikir üretmeleri
|
"Fark yaratanlar" ile
görüşülüp önerilerinin derlenmesi.
http://www.farkyaratanlar.org/site/index.php
|
TANITIM
|
En önemli 10 tanıtım spotunu düşüne
düşüne bulmak
|
Tek sayfada her birisi tek satırlık en
önemli tanıtım cümleleri, spotları. ( Bir örnek: "Nedir" başlığı
altındaki listeleme gibi: http://www.sivaper.com/Kisa_tanitim.html ***
http://www.sivaper.com/yapi.pdf )
|
Tek yaprak broşür: En cazip mesela 20
satırda spotlar. Büyük punto.
|
Ansiklopedi konulu tüm yazılı ve görsel malzemelerin
dikkatle okunarak, dinlenilerek incelenmesi, tanıtım için böylelikle yeni
düşünceler üretilmesi.
|
Ansiklopedi hakkında çıkacak yazıların
kaynakçasının hazırlanması ve künyeleri yer alan her bir yazının dikkatle
okunması ve önemli cümlelerin tespit edilmesi ve buradan hareketle yeni
tanıtım dokümanı hazırlanması.
|
Mevcut ve ortaya çıkacak öneriler için
bir değerlendirme tablosu düzenlenebilir. Mesela 20 kritere göre: Uçuk /
Gerçekleştirmek için çok para gerekir güçlü finansman /
makul finansman / vs. vs.
|
KURULUŞLAR İÇİN PAZARLAMADA, TANITIMDA
İÇERİKLE PAZARLAMA TRENDİ. (
http://bulentagaoglu.blogspot.com.tr/2013/12/kuruluslar-icin-pazarlamada-tanitimda.html
)
|
Tanıtım malzemelerinin incelenmesi:
gözlemlerde bulunulması: kısa az öz anlatım, çarpıcı, vurucu, cazip açıklama
anlatımı vs. Yönlerden.
|
Kullanım kolaylıklarına ilişkin bir
broşür hazırlanması.
|
"Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisi
Nedir?" başlıklı metin geliştirilmesi. (Mesela 5-10 ayrı metin
hazırlanması sonra bunların kısa cümlelerle tek bir metin halinde
sentezlenmesi.
|
Broşür kısa ve detaylı olarak iki ayrı
doküman olarak hazırlanabilir. Kısa
broşür matbaada bastırılabilir.
Detaylı broşür webe konulabilir.
Broşürün alt başlıkları için öneriler; • Tanıtım bilgileri (Kitabın kısa tanıtımı için http://www.sivaper.com/Kisa_tanitim.html sayfasındaki “Nedir” başlığı altındaki gibi satır satır kısa bilgiler verilebilir mi?) • Önemi • Faydaları |
Kitabın ilklerinin listelenmesi.
|
Kitabın mevcudiyeti rüya gibi bir olay.
|
"Asya kökenli Türk bilim adamları
(800'ler-1400) Ansiklopedisi"
denildiğinde akla ne geliyor anketi yapmak.
|
Tanıtım için yapılması gerekenlerin
öncelik sıralamasını hazırlamak.
|
Farklı kişilerin tanıtım konulu öneri
metinleri yazmaları mümkün olursa, metinler ortaya çıktıktan sonra oturup her
bir satırı üzerinde konuşmak, değerlendirmek…
|
Tanıtım zenginliği oluşturulması.
(Metinler, videolar vs.) Webde çok sayıda tanıtım malzemesi bulundurmak
|
İkna metinleri, tanıtım metinleri
yazmada kendisini kanıtlamış kişilerle görüşülmesi.
|
Tanıtım editörlerine başvurulması.
|
Öykü hikaye anlatımı. (
http://www.marketingtr.net/tr/blog/detay/Basarili-Bir-Marketing-Hikayesinin-Anatomisi/6/61/0 //
http://markaokulu.bilgi.edu.tr/pazarlamada-hikaye-anlatimi/ //
https://sherpa.blog/marka-calismasinda-hikaye-anlatimi / /
http://www.temelaksoy.com/markalar-kendilerini-oykulerle-anlatir/ //
https://www.marketingturkiye.com.tr/koseyazilari/hikaye-savaslari/ //
http://www.turkishtimedergi.com/genel/hikaye-ile-pazarlama-trendi/ //
http://www.ktu.edu.tr/dosyalar/iletisimarastirmalari_43bd0.PDF //
http://www.pazarlama30.com/baglanti-saglayacak-bir-hikaye-yaratmak/ //
NOT: Google'a içerikle pazarlama hikaye öykü yazılarak ilgili diğer
yazılar da tespit edilebilir).
|
Cazibe cazibe cazibe, yaratıcı / çarpıcı
vurucu yazılı anlatım uygulanması.
|
Ansiklopedinin önemini ve ufkunu dolu
dolu, heyecanla hikaye tarzında anlatan yeni tanıtım malzemeleri yayınlamak.
|
Tanıtım için Devamlı soru sorulması
|
Ansiklopedinin mevcudiyeti şimdilik bir
hayal. Gerçekleşirse, rüya gibi bir olay olur. Adım adım nasıl
gerçekleştirildiğini, geliştirildiğinin anlatılması.
|
En son tanıtım tekniklerinin webde
uygulanması.
|
Eserin öneminin, büyüklüğünün farkında
olunmasının sağlanması için yapılması gerekenler konusunda ilave düşünceler
üretilmesi.
|
Mevcut tanıtım malzemelerine eleştirel
gözle bakılması, eksiklerin tespiti.
|
Tanıtımın kısa ve detaylı olarak
yapılması. (Bir örnek: http://www.sivaper.com/yapi-dijital.html )
|
Ansiklopedi yayınlanabilirse,
"inanılmaz başarısını cazibe yaratacak şekilde nasıl anlatmalı"
sorusunuın cevabının aranması.
|
Tanıtım malzemelerini okuyanların
"kolay ve net anlamalarının" kriter olarak alınması
|
İnsanlar konu ile ilgilenmeyi ihtiyaç
olarak görürlerse ilerleme sağlanabilir. Ne yapılırsa "konu ile
ilgilenmeyi ihtiyaç olarak görürler".
|
Çok önemli: "Özellikler" broşürü
hazırlanması.
|
Ansiklopedi yayınlanabilirse, kitabın
yayınlanma sürecinin kronolojisi hazırlanması
|
Issuu.com sitesinin tanıtım açısından
incelenmesi.
|
Webde çok sayıda kaynak sitede tanıtım
malzemelerinin yer almasının sağlanması; https://issuu.com/ vs.
|
Tanıtım bibliyografyası varsa
incelenmesi
|
İncelenmesi: promotion trends. (
https://www.google.com.tr/search?q=promotion+trends&gws_rd=cr,ssl&ei=aPqyVJnkGZDgaM-cgMgE
)
|
Tanıtım için kısa cümleler kullanmak.
|
Masrafı Az Tanıtım Çözümleri Aramak.
|
Hazırlanacak tanıtım dokümanlarının
farklı kişiler tarafından edit ve redakte edilmesi.
|
Devamlı olarak tanıtımla ilgili yeni
ufuklar ortaya koymak ve uygılamaya çalışmak.
|
Ekli "Kısa az öz anlatım
kaynakçası"ndan faydalanılması. ( http://kitap.radikal.com.tr/makale/haber/kisa-iyidir-434984
)
|
Öğrencilere yönelik Tanıtım metinleri
hazırlanması.
|
"Tanıtım trendleri" konusunda
en yeni bilgilerin derlenmesi.
|
Ülkemiz bilgi bankalarının tanıtım
dokümanlarının edinmek.
|
Tanıtım trendleri HAKKINDA İngilizce
kaynakların bulunması.
|
Webde yerli yabancı ideal tanıtım
örnekleri aranması.
|
Çok sayıda Kitapçıkla anlatım yapan
kuruluşların tespit edilmesi. İlk bulduklarım bu dokümanda şu başlıklarda:
Çeşitli kuruluşlardan broşür örnekleri
/ Çeşitli kuruluşlardan kitapçık örnekleri
|
Broşürlerde Kullanıcı görüşlerine yer
verilmesi.
|
Farklı Broşürlerin çok sayıda olmasının
sağlanması
|
Spotların cezbedici olması
|
2 Ayda bir kitabın tanıtımının durumu
hakkında toplantı yapılması.
|
Tanıtım uzmanlarının görüşlerine
başvurulması.
|
Kitabın ilk ve orta öğretim
öğrencilerine etkili, çarpıcı kısa anlatımının yazımı için yarışma açılması.
|
Tanıtım toplantısında verilen 23
sayfalık diktörgen boyutta kitapçığın webde yer almasının sağlanması.
|
Kitabın çocuklar, öğrenciler,
araştırmacılar ve vatandaşlarımız için çizgi filmlerinin hazırlanması.
|
Kitabın çocuklar, öğrenciler,
araştırmacılar ve vatandaşlarımız için çizgi romanlarının hazırlanması.
(Basılı ve web dokümanı)
|
Kitabın en çarpıcı fotoğrafının
çekilmesi ve tanıtımlarde değerlendirilmesi.
|
Basit anlatım teknikleriyle…
|
Tüm kitap fuarlarında tanıtılması.
ülkemizdeki kitap fuarları için
kaynak: (
https://www.tobb.org.tr/FuarlarMudurlugu/Documents/FUARLAR/2017fuartakvimi.xls
)
|
Kitabın en önemli kapsamlarından birisi
de sanırım islam düşünürlerinin tanıtılması. Bu özelliğin tanıtımlarda
belirtilmesi.
|
Kitabın kapsamını açıklayan bir tanıtım
metni hazırlanması.
|
Kitabın en önemli yönlerinin kısaca
belirtilmesi.
|
Mevcut tanıtım malzemelerinin eleştirel
gözle incelenmesi, değerlendirilmesi.
|
Ansiklopedi için Ana slogan bulunması.
|
Dergilerde kitabın tanıtımının
sağlanması.
|
Kitapyurdu, Kabalcı vs. online kitap
satış sitelerinde kitabın künyesine ilave olarak İçindekiler sayfasının da
yer alması.
|
Tanıtımlarda
http://aa.com.tr/tr/info/infografik/7749 sayfasında yer alan infografik'e yer
verilmesi.
|
TANITIM - ANLATIM SÖZCÜKLERİ
|
Çarpıcı ifadeler
|
Broşürler
|
Kitapçıklar
|
Halkla ilişkiler yaklaşımları
|
Tek a4’lük mesela 10 ayrı görsel (çizim,
grafik)
|
Basit anlatımın önemi.
|
Anlatmak
|
anlatabilmek
|
ikna teknikleri
|
Anlatım teknikleri
|
Kısa az öz anlatım
|
Vurucu ifadeler
|
TANITIM - BASİT ANLATIM
|
"Odaklanın ve basit düşünün".
( https://www.dunya.com/kose-yazisi/odaklanin-ve-basit-dusunun/18437 )
|
Basit Düşün Ses Getir Müşteri Çağında
Pazarlama Z . (
http://halklailiskiler.com.tr/icerik/resim3/Pazarlama_Zirvesi_2013.pdf )
|
TANITIM - BİLİNİRLİK
|
Her bir sahafa kitap hakkında tanıtım
kitapçığı verilmesi.
|
Okullardaki bütün öğretmenlerin kitabı
tanımalarının sağlanması.
|
TANITIM - ÇEŞİTLİ KURULUŞLARDAN BROŞÜR
ÖRNEKLERİ
|
tanıtım rehberi. https://www.google.com.tr/search?q=tan%C4%B1t%C4%B1m+rehberi&gws_rd=cr,ssl&ei=aoSdVIuYHsTmapbzgtgL
|
http://www.borsaistanbul.com/kurumsal/yayinlar/bilgilendirme-kitapciklari
|
TANITIM - FAYDASI - ÖNEMİ
|
Bize temellerimizi hatırlatıyor. Bu
anlamda küllerimizden yeniden hareketlenmemiz için bize geçmişin gücünü hatırlatıyor.
|
TANITIM - KISA AZ ÖZ
|
Tanıtımlarda uzun paragraflar var mı?
|
TANITIM - NETLİK
|
Kitapta neler var, bu konuda
zihinlerde net bilgi oluşumunun sağlanması, bunun örneklerle desteklenmesi.
|
TANITIM - ÖNERİ, DÜŞÜNCE, HAYAL DERLEME
|
Öneri, teklif, görüş, katkı, tavsiye,
salık verme, hayal, düş, fikir, düşünce, düşün, kanaat, temenni, dilek
kelimeleri ile ifade edilebilecek arayışlar; ilerleme, sorun çözme için çok
önemli olsa gerek.
Bu süreçte ne kadar çok fikir öneri / hayal üretilirse daha çok mesafe alınabilir sanırım. Bu bakımdan çok sayıda öneri üretilmesi hedeflenmesinde yarar vardır. Daha sonra bunlar değerlendirme ile süzülebilir. Öneri sürecinde her öneri mantıklı olmayabilir kimiler uçuktur fakat bunların yeni öneri için çağrışım yapması ihtimali olabilir. Bu bakımdan ilk aşamada gelecek önerilerin değerlendirme öncesi, kişiler arası iletişim sürecinde “işe yaramaz”, “böyle öneri mi olur”, “zaten…” şeklinde negatif değerlendirmelere tabi tutulmaması, sürecin psikolojik sebeplerle kesilmemesi bakımından önemli olsa gerek. |
Tanıtım konusunda fikir, öneri ve
hayal derlenmesi için 5-10 kişinin katılacağı beyin fırtınası toplantıları
yapılması.
|
Kitabın tanıtımı konusunda öneri
derlenmesi.
|
"Kitap Tanıtım Videoları"
araması sonucu ekrana gelen linklerin incelenmesi sonucu tanıtım konusunda
yeni düşünceler üretilmesi. (
https://www.google.com.tr/search?num=100&newwindow=1&rlz=1C1CHZL_trTR683TR683&ei=m40eWvPWK8G2kwX9q4moBw&q=kitap+tan%C4%B1t%C4%B1m+videolar%C4%B1&oq=kitap+tan%C4%B1t%C4%B1m+videolar%C4%B1&gs_l=psy-ab.12...0.0.0.81042.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..64.psy-ab..0.0.0....0.ZFeGClpfP78
)
|
Öneri üretimi için okumalar yapılması:
Tanıtım, İçerik Pazarlaması yayınları
|
Tanıtım içi yeni düşünceler üretilmesi.
|
Çağrışımlarla düşünce üretiminin
hızlanması.
|
Çok öneri üretiminin sağlanması, teşvik
edilmesi. (Sonra süzme yapılabilir, bunlar azaltılır)
|
TANITIM - SORULAR
|
Tanıtım için en fizibl olanı hangisi:
Google'a reklam vermek mi?
|
İkna etmede başarılı olanlar nasıl
başarıyorlar?
|
TANITIM - SPOTLAR
|
"Güvenilir bilgiyi, bilgi kirliliği
olmadan size sunar"
|
Farklı mottolar (sloganlar)
hazırlanmasının sağlanması.
|
"Nedenler" konulu 20 slogan
bulunması.
|
Spotlar listeleyip içlerinden en uygun
olanlarını seçmek.
|
TANITIM - SPOTLAR - HAFIZA
|
"Hafıza" odaklı bir broşür
hazırlanması. (Aşağıda, yeni yayınlanan (Kasım 2017) "İslam Düşüne
Atlası" hakkında bazı örnekler mevcuttur).
|
Tanıtımlarda öne çıkarılmış:
"Hafızamızın kayıp parçaları İslam Düşünce Atlası'yla biraraya
geliyor".
|
"Proje Koordinatörü Yrd. Doç Dr.
İbrahim Halil Üçer de projenin ortaya çıkış sürecini anlatarak, "İDA,
bizi inşaa ederek asli hüviyetimizi kazandıran hafızamıza yeniden dönmenin,
kendi hikayemizi yazmaya başlama noktasında hepimiz için cesaret kaynağı
olacağı yönündeki bir inançtan doğdu. Bu düşünceyi temel kalkış noktalarından
biri olarak benimseyen İLEM'de yürütülen proje, Konya Büyükşehir
Belediyesi'nin özverili destekleriyle hayat kazandı." dedi."
http://aa.com.tr/tr/kultur-sanat/islam-dusunce-atlasi-okuyucuyla-bulustu/967501
|
"Tarihi ve kültürel hafızaya
süreklilik kazandıracak dönemlendirme teklifi ve önerdiği kapsamlı ilişkiler
mantığıyla İslam düşünce tarihine yepyeni ve farklı bir bakış açısı sunan
proje, 14 asırlık İslam düşünce tarihinin yeniden dönemlendirilmesi ve fikir
tarihinin mekanlar bağlamında yeniden değerlendirilmesi fikri sonucunda
ortaya çıktı."
http://aa.com.tr/tr/kultur-sanat/islam-dusunce-atlasi-okuyucuyla-bulustu/967501
|
"Necmettin Erbakan Üniversitesi
Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Şeker, “İslam dünyasının ihtiyacı olan
terminolojisi, metodolojisi, hafızası elinden alınmış olan bir toplumun
yeniden ayağa kalkması için bu çalışmaya ihtiyaç vardı ve bu çalışma inşallah
diğer dillere de çevrilerek tüm dünyaya yayılmış olur” dedi."
https://www.timeturk.com/islam-dusunce-atlasi-tanitildi/haber-779866
|
"Dr. İbrahim Halil Üçer, İslam
Düşünce Atlası'yla, İslam düşünce tarihine dair yeni bir perspektif
geliştirmeyi amaçladıklarını belirterek, "Bu çalışmanın ... bir rol
iddiamız varsa, bu perspektifle geçmişimize bakıp kopartılmış ve içe çekilmiş
alanları yeniden canlandırmak ve o hafızaya bitişmek durumundayız."
http://www.memleket.com.tr/islam-dusunce-atlasi-nedir-1259148h.htm
|
"İDA projesini, ansiklopedik bir
tarih projesi olarak görmenin ötesinde 21.yy’da bizi yeniden ayağa kaldıracak
bir hafıza tazelemesi, geleneğin ihyası projesi olarak da görmek gerek.
Medeniyetimizin ilmi ve fikri zenginliğini, gençlere özgüven kazandıracak bir
sunum olarak da görebiliriz." http://www.aksam.com.tr/h-humeyra-sahin/yazarlar/dijital-bir-kaynak-3b-islam-dusunce-atlasi/haber-680219
|
"İslam düşünce atlası nedir ve
böyle bir proje hangi ihtiyaca karşılık geliyor?
Yaklaşık bin yıl boyunca felsefenin ana vatanı olmuş bu coğrafya ve orada üretilen bilimsel ve felsefi birikimin temsilcileri, felsefe tarihinin taşrasına yerleştirilmiş ve dışlanmış durumdaydı. Oysa M.S. 7 ila 17. yüzyıla kadar yaklaşık bin yıl boyunca küre ölçeğinde felsefi düşüncenin ana merkezi İslam beldeleri ve ana dili Türkçe, Arapça ve Farsçadır. Bu dönemin nereye oturduğu mevcut düşünce zaman çizelgelerinde yok. Yaklaşık 1000 yıllık bir dönemde bir sessizlik hakim. İbni Sina, İbni Rüşt, Farabi gibi üç beş isim de Latince isimleriyle yer alıyor. İslam felsefesi tarihini genel felsefe tarihi içerisinde adil bir şekilde konumlandırmak için bu projeyi hazırladık. Bu coğrafyada düşüncenin hikayesini, düşünce tarihinin genel bir parçası olarak konumlandırmadığımız sürece, hafızamızı yeniden kazanmamız ve düşünmeye cesaret edebilmemiz mümkün değil." http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/ |
"Bugün bizim içinde yaşamayı umut
ettiğimiz medeniyet veya içinde yaşamayı umut ettiğimiz bütünlük parçalanmış
ve parçaları etrafa dağılmış. Parçaları dağılmış bir sarayın içinde
yaşıyoruz, fakat saray hakkında bir fikrimiz yok, çünkü hafızamız silindi.
İslam medeniyetinin inşa ettiği ve dayandığı bütün hakkında bir fikrimiz
bulunmadığı için etrafa dağılan bütün parçalar anlamını kaybetmiş
durumda." http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/
|
"Aynı zamanda haritalar
aracılığıyla Bilad-ı İslam’ın ihmal edilmiş coğrafi ve kültürel hafızalarına
ilişkin de bütüncül bir bakış öneriyoruz. Coğrafya hırsızlığı diyeceğimiz,
tarihte çok büyük kurucu roller ifa etmelerine rağmen, tarihin dışına
atılmış, Mevr, Buhara, Semerkant, Musul, Konya, Sivas, Malatya gibi şehirleri
yeniden tarihte hak ettikleri role kavuşturmayı da amaçladık. Asıl ne
buldunuz diye sorarsanız, kendimizi bulduk." http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/
|
"Unutturulan Selçuklu ve Osmanlı
düşünce döneminin harf devrimiyle alakası var mı?
Elbette var. Harf devrimi bu unutmanın önemli bir nedeni fakat tek nedeni değil. Müslümanlar batıda 18. yüzyılda zirveye çıkan bilimsel devrimlerin tarihi bir kırılma olduğunu anladı. Ancak yeniyi eskiyle birlikte kullanmak yerine, eskiyi ve onun bize bıraktığı hafızayı terk edip, yeniyi toptancı bir biçimde kucaklama şeklinde bir tutum benimsediler. Türkiye örneğinde bu tutum Lale Devri’nde başlıyor. Son 200 yıldır bu bilinçli unutma ameliyesindeyiz. Harf devrimi belki bunun en vurucu darbesiydi. Bir medeniyete, bir kültüre kim olduğunu unutturmak için hafızayı silmekle işe başlanır. Harf devrimi işte bunu yaptı." http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/ |
"Şehirlerimizi yeniden diriltmek,
coğrafyamızı yeniden keşfetmek, kaybolmuş hafızamızı yeniden geriye çağırmak,
kayıp yüz yılları diriltmek, henüz ulaşamadığımız ve anlayamaz konumda olduğumuz
belki de yüz binlerce yazma eseri insanüstü bir çabayla yeniden neşre
hazırlayıp herkesçe ulaşılabilir hale getirmek, önce kadimi güçlü bir biçimde
keşfetmemiz gerekiyor. Bu keşfe yönelme eskinin tekrarı değil, yeni ve
anlamlı bir şeydir." http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/
|
"Kayıp coğrafyalardan söz ettiniz
az önce, Musul, Halep gibi. O coğrafyaları önce unutturdular, şimdi ise birer
birer yıkıyorlar. Çok manidar değil mi?
Musul, Halep, Bağdat, Şam, Buhara, Semerkand, Hive, Delhi bu şehirlerin gerçekten de bizim hafızamızın kurucu parçaları olduğuna ilişkin derin bir bilinçsizlik ve lakaytlık içerisindeyiz. Suriye’de Palmira Antik Kenti iki üç yıl önce DEAŞ tarafından işgal edildiğinde bütün Avrupa ayağa kalktı. Çünkü Palmira Antik Kenti Roma kalıntılarından biridir, kendi hafızalarının bir parçası olarak gördüklerinden orayı korumak için normalde düşman oldukları Esed ve İran güçlerine orayı yeniden ele geçirmelerine izin verdiler. Musul bugün yok, adı DEAŞ’le akıllara geliyor. Halep harap durumda, Şam harap durumda. Hafızasızlık işte böyle bir şey. Bu hafızayı yeniden kazanmak, coğrafyayı yeniden kazanmak anlamına gelir. Bunu başarmanın yolu yeniden o küreyi inşa etmek ve hatırlamaktan geçiyor. İslam düşünce atlasının ana cümlesi: Parçaları yeniden birleştir, küreyi keşfet." http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/ |
"İslam düşüncesinin coğrafyaları ve
havzaları arasında bizim varlığını kısmen duyduğumuz ama bu projeyle net bir
şekilde gördüğümüz bir etkileşim hattına şahit olduk bu projeyle. Orta Çağ’da
İslam düşüncesinin batıya etki ettiğini biliyorduk, fakat buna ilişkin daha
somut veriler elimize geçmiş oldu. Bir başka nokta ise, İslam düşüncesinin
ciddi bir biçimde doğuyu batıya, kuzeyi güneye bağlayan sadece kendi iç
mantık örgüleri ve kendi kapalı sistemleriyle gelişen bir düşünce olmadığı,
bütün düşünce hafızaları ve gelenekleriyle etkileşim içerisinde olduğu ve
onları da sürekli kendi içine katıp aşarak, onlarla birlikte yeni bir düşünce
oluşturarak geliştiğini gördük. İslam düşüncesinin sadece Müslümanlara ait
bir düşünce olmadığı, aynı zamanda bütün insanlığın ortak değerini ortaya
çıkarttığı, ortak birikimini yansıttığı bu projeyle somut bir şekilde önümüze
geldi.” http://www.gercekhayat.com.tr/roportaj/islam-dunyasini-yeniden-kesfettik/
|
"İslam Düşünce Atlası, adeta, İslam dünyasının parçalanmış haritasını,
dağılmış şehirlerini, karışmış hafızasını yeniden, yeni baştan bir araya
getiriyor." http://www.mucerret.com/yazarlar/islam-dusunce-tarihine-giris/
|
"Bin yılın mücadelesi ve gayreti
ile oluşturulmuş devasa hafızanın, onlarca, yüzlerce yılda bir anda yitirilen
kitabını, sayfa sayfa derliyor, topluyor ve bu hafızayı yeniden inşa etmeyi
amaçlıyor."
http://www.mucerret.com/yazarlar/islam-dusunce-tarihine-giris/
|
TANITIM - TANITIM ARAÇLARI
|
kampanyalar
|
kamu spotu
|
poster
|
röportajlar
|
TANITIM - VİDEO
|
Tanıtım videosunun ziyaretçi sayısının
artmasının sağlanması
|
Tanıtım videosunun ziyaretçi sayısının
artmasının sağlanması
|
Kitap hakkında youtube'da videoların
çoğalması.
|
Kitap hakkında youtube'da çeşitli
dillerde videolar yayınlanması.
|
Ansiklopedinin tanıtım toplantısının tüm
konuşmalarının webde (youtube vs.) yayınlanması; ayrıca kitap olarak
yayınlanması.
|
TANITIM - YAYINLAR, DERLEMELER
HAZIRLANMASI
|
"Kitabın büyük önemi nedir"
konusunda farklı metinlerin hazırlanması.
|
Kitabın faydalarının listelenmesi
|
Kitap hakkında önde gelen kültür
insanlarımızın görüşlerinin alınması ve en önemlilerinin spotlar halinde
yayınlanması.
|
"Kitap nasıl hazırlandı"
başlıklı bir doküman yayınlanması.
|
Kitap hakkında belgesel hazırlanması.
|
Kitap hakkında Wikipedia benzeri
ansiklopedilerde madde yazılması.
|
Kitabın içindekiler sayfasının webde yer
alması.
|
Yandaki linkte yer alan derlemeden
önemli cümlelerin seçilip bir dokümanda toplanması, youtube'a konulması vs. (
https://works.bepress.com/muhammet-negiz/25/download/ )
|
Kitap hakkında yapılan röportajların bir
yayında toplanması. Önemli cümlelerin seçilip bir dokümanda toplanması,
youtube'a konulması vs.
|
Sıkça Sorulan Sorular dokümanının
hazırlanması.
|
Kitap hakkındaki kimlik bilgilerini
içeren kısa bir metin hazırlanması.
|
Sayılarla "Asya kökenli Türk bilim
adamları (800'ler-1400) Ansiklopedisi
" kitapçığının hazırlanması.
|
Yayınlanan tanıtım yazılarının
incelenmesi, değerlendirilmesi.
|
Kitap fotoğraflarından bir kitapçık
hazırlanması.
|
Ülkemizde büyük emekler verilerek kitap
olarak yayınlanan "dev eserler" kitabının hazırlanması ve burada
"İslam Düşünce Atlası"nın da yer alması.
|
Kitabın hikayesinin hazırlanması ve
yayınlanması.
|
Çok sayıda kitapçık
|
Kitabı ifade edici ana kavramların
listelenmesi ve her birisi hakkında açıklamalar - tanımlar yapılması.
|
Ansiklopedide yer alan A'dan Z'ye
kişilerin listelenmesi.
|
"Ülkemizde kitaba dair
kahramanlıklar" kitabı hazırlanması ve burada "Asya kökenli Türk
bilim adamları (800'ler-1400)
Ansiklopedisi"ne de yer verilmesi.
|
TANITIM: FAYDASI - ÖNEMİ - NEDEN - AMAÇ
- GEREKÇE
|
"Neden Asya kökenli Türk bilim
adamları (800'ler-1400) Ansiklopedisi
" başlıklı bir görsel metin hazırlanması. (Yanda başka bir konudan
çarpıcı bir görsel sunarım). (
http://www.ilovelibraries.org/librariestransform/#because )
|
Kendimce en önemli notum; kitabın
olası faydalarının madde madde açıklanmasıdır. Faydalarının yazılması.
|
Faydaları / Avantajları konulu bir
broşür hazırlanması
|
Neden-niçin Asya kökenli Türk bilim
adamları (800'ler-1400) Ansiklopedisi
. [Fonksiyonel metin]
|
Neden Önemlidir? [Vizyoner metin]
hazırlanması.
|
Katip Çelebi insanımız için çok önemli
bir özgüven örneğidir. Onun yaptığını günümüze kadar hiçbir dünyalı
başaramamıştır. 15 bin kitabın künyesini çıkarmanın ötesinde, esas yaptığı bu
yazmaların önemli bir kısmı için özet-değerlendirme-açıklama yazmıştır. Bunun
gibi kitaptaki bilim adamlarının başardıklarına ilişkin özgüven örnekleri
ayrı bir metinde açıklanabilir.
|
UFUK İÇİN
|
Anibal'in deyişiyle “ya kendimize bir
yol bulmalı, ya da bir yol açmalıyız”. Bu sözün hikayesi:
http://www.birazoku.com/ya-bir-yol-bul-ya-bir-yol-ac-ya-da-yoldan-cekil
|
YAN ÜRÜNLER
|
Ekli "Katip Çelebi İçin
Öneriler" örneğindeki gibi Ansiklopedi'de mevcut 500 islam aliminden
seçileceklerin her birisi hakkında öneri dokümanı hazırlanması.
|
Dünyanın elektronik kütüphane portalını
kurmak.
|
Türk Bilim Adamları Kütüphanesi (İslam
düşünürleri kütüphanesi) kurulması.
|
Türklerde Bilim ve Bilim Adamları Kaynakçası
hazırlanması.
|
Kitap içeriklerinden de hareket ederek
çeşitli kitapçıklar hazırlanması.
|
Giriş yazılarını ayrı bir kitapta
yayınlamak. ("İslam Düşünce Atlası'ndan giriş yazıları: (Giriş Yazıları:
Parçaları Yeniden Birleştirmek ya da İslam Düşünce Atlası / İslam Düşünce
Tarihi için Bir Dönemlendirme Önerisi / Düşüncenin Havzaları: İslam Dünşünce
Tarihinde Başlıca İlim ve Kültür Havzaları / Dünya Tarihinin Ekseni ve Zemini
Olarak İslam Medeniyeti / Dünya Tarihsel Bir Bakışla İslam Tarihini Yeniden
Düşünmek). (
https://www.islamdusunceatlasi.org/pages/giris-yazilari/parcalari-yeniden-birlestirmek-ya-da-islam-dusunce-atlasi
)
|
Ekli "Katip Çelebi İçin
Öneriler" örneğindeki gibi İDA'da mevcut 500 islam aliminden
seçileceklerin her birisi hakkında kaynakça hazırlanması.
|
Türk Bilim Adamları dünya portalının
kurulması.
|
Dünya çapında etkili olabilecek dev bir
veritabanı hazırlanması. İlk aşamada; MEDENİYETİMİZ İLİM, BİLİM ADAMLARI,
DÜŞÜNÜRLERİ, EDEBİYATÇILARI, SANATÇILARI HAKKINDA ANSİKLOPEDİLER, TOPLU
BİYOGRAFİ KAYNAKLARI'nın listesi hazırlanabilir.
|
YAYINLAR, DERLEMELER HAZIRLANMASI
|
Niçin - Nedenler - Amaç - Gerekçe -
Hedefler dokümanı hazırlanması.
|
Kitapta yer alan bilginlerin her
birisi için bundan sonraki baskılar için "Katkılar" bölümü
yazılması, şimdiden webde yer verilmesi. Ayrı bir kitap olarak da yayınlanması.
|
Mevcut tanıtım malzemelerin derlenip
sistematik bir yapıda webde yayına verilmesi. (Haberler, Videolar,
Röportajlar, Broşürler vs.)
|
Yapılan atıfların derlenmesi. … Türkçe
içerikli kaynakların akademik çalışmalarda daha fazla atıf almasına katkı
sağlayarak ülkemize katma değer oluşturmayı amaçlamaktadır."
|
Dünyada varsa benzer kitapların tespit
edilmesi.
|
Kitap hakkında master tezleri
hazırlanması.
|
Kitaptan beklentilerin yazılması.
|
Emeği geçenlerle sözlü tarih çalışması
yapılması.
|
Kitap hakkında akademik makaleler
yayınlanması.
|
Kitap hakkında akademik değerlendirme
yazılarının yayınlanması.
|
Webde, kitabın, madde-makale listesinin
yayınlanması: Bir Örnek: http://www.islamansiklopedisi.info/dia/madde.pdf
|
Ekli "Katip Çelebi İçin
Öneriler" örneğindeki gibi ansiklopedide mevcut bilim adamlarının her
birisi hakkında öneri dokümanı hazırlanması.
|
ANSİKLOPEDİ DIŞI DİĞER ÖNERİLER
|
“Türklerin İslam Bilim Tarihinde Yeri”
başlıklı bir kitap yayınlamak.
|
Yüksek lisans ve doktora tezleri
hazırlanması.
|
“Asya Kökenli 10 Türk Bilim Adamı”
kitabı yayınlanması
|
Tartışmalar açılması
|
“Bizden Çalınan Büyük Asyalı Bilim
Adamlarımız” kitabının yayınlanması.
|
26 Ocak 2018 Cuma
BİR HAYAL HAKKINDA HAYALLER: BÜYÜK ASYA KÖKENLİ TÜRK BİLİM ADAMLARI (800'LER-1400) ANSİKLOPEDİSİ (10 CİLT) 25.1.2018
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder