17 Ağustos 2014 Pazar

İhracatımız Çin Seddi'ni Aşarken : Çin ve İnovatif Pazarlar

15 yıl önce İstanbul, Hong Kong’a hiç benzemiyordu, şu an çok benziyor, AVM’ler, tüketim toplumu. 

Hong Kong, üç kıtaya hizmet ediyor: Asya, Amerika, Avustralya. 

İstanbul da üç kıtaya hizmet ediyor: Avrupa, Asya, Afrika, 







Çinliler, İstanbul ucuşlarını 8.8.1998 de başlattılar.

Hong Kong ile İstanbul arasında önemli bir benzerlik de İNSAN DEĞERİ ile ilgilidir:

-Hong Kong nüfusunun önemli bir kesimini, Mao’nun Kızıl Ordusu’nun girişi ile birlikte Şangay’dan kaçan ve sermayelerini de kaçıran Şangaylı mülteciler oluşturmuştur.

- İstanbul da aynı şekilde Rumeli’den (Bulgaristan, Yugoslavya) göçeden muhacirler ve Yunanistan’dan gelen mubadillerle zenginleşmiştir.

- Mülteci psikolojisi ve yasadıkları travmalar insanları, hayata daha çok bağlamış, işlerindedaha çalışkan ve verimli olmaya yönlendirmiştir.

• Sanılanın aksine 50 ülkeye yapılan ihracatta en yüksek fiyat Çin pazarında

• Küresel bir pazarda yerelleşmek için Mandarin Çincesi öğrendim,

• “Pazarla Yüzyüze” olmak için müşterilerle direkt çalıştım,

• Çince isim kullandım (Ai Li Min-halka hizmeti seven insan),

• Kurumsal kimliği güçlendirmek ve ürün çeşitliliğimizi kısıtlamamak için International Glass olarak kullanılan firma ismini Şişecam China olarak değiştirdim, çince ismini Cinşan (Altın) olarak kullandım.

İhracat Yollarında… 1989, Guangdong, Çin

• Çin’li büyük züccaciye ithalatçılarını araştırdım, buldum, bir elin beş parmağı idiler; hepsine de Paşabahçe ürünlerini sattım.

• Çince web sayfası oluşturdum,

• Şişecam Kimya grubu kökenli olmama rağmen, Paşabahçe’nin Çin’e ihracatında büyük artışlar sağladım.

• Çin’de deri fuarına (Şangay), Hong Kong’da züccaciye fuarına katıldım,

• Kimyasallar grubu ve Paşabahçe için Çin Pazarlama Planı’nı hazırladım.

• Çin’li kimya ve züccaciye müşterilerini İstanbul’a gönderdim 
Tankrom: Çin’e 1987 yılında 100 ton ihracat ile başlayan serüven bugün 50,000 tona çıkmıştır.

Rakipler tarafından iflası öngörülen Tankrom markası, ihracat ile dünya lideri oldu.

Kültür Farkı

Çinli müşterimin showroom açılışına gittiğimde, misafirler ile dolu ortamda, ortaya getirilen bütün tavuktan ilk parçayı (but olarak) ev sahibi Mr.Ng’ın koparıp yemesi beni çok şaşırtmıştı.

Çinli sekreterime sebebini sorduğumda, tavuğun bereket simgesi olduğunu ve ofisinin bereket getirmesi için, ilk yemeği inancı gereği yediğini söylemişti.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder