9 Eylül 2018 Pazar

'Eğitimde kıyameti koparmamız lazım'

'Eğitimde kıyameti koparmamız lazım'

'Eğitimde kıyameti koparmamız lazım'

Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk, Osmanlı İmparatorluğu’nun 1839’da başlattığı modernleşme ve yenileşme dönemine atıfta bulunarak, “Tanzimat’tan beri kendi eğitim sistemimizi arıyoruz. Gelin hep beraber muhafaza ettiklerimizin zehrini akıtalım. Deli gömleklerimizden kurtulalım. Ezber ve taklidi bir kenara bırakıp tahkikata geçmeliyiz. Türkiye’nin eğitimde kıyameti koparması lazım” dedi.

MİLLİ Eğitim Bakanlığı (MEB) yöneticileri, Türk eğitim sistemini ele almak için bilimden sanata, hukuktan medyaya, spordan iş dünyasına, sendikalardan düşünce kuruluşlarına toplumun farklı kesimlerinden ve uzmanlık alanlarından temsilcilerle İstanbul’da bir araya geldi. 

‘2023’e Doğru Türk Eğitim Sistemi-Bulma Konferansı’nda buluşan 21 farklı alandan 100’ün üzerinde eğitim gönüllüsü, dün bütün gün süren çalıştaylarda ‘Nasıl bir eğitim müfredatına ihtiyacımız var, nasıl bir öğretmen istiyoruz, kaliteli eğitim için nasıl bir okul ortamı oluşturmalıyız, öğrenci seçme ve yerleştirme sınavları nasıl olmalı?’ gibi sorulara cevap aradı. 

Konferansın açılışında konuşan Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk, gençleri geleceğe değil şimdiye uyandırmak gerektiğini söyledi. Türkiye’nin eğitimde kıyameti koparmaya ihtiyacı olduğunu vurgulayan Bakan Selçuk, şöyle konuştu: Çocukları geleceğe hazırlamaktan bahsediyorlar. Ancak biz onları şimdiye uyandırmalıyız. Türkiye’nin eğitimde kıyameti koparması lazım. Tanzimat’tan beri kendi eğitim sistemimizi arıyoruz. Artık bunu bulmalıyız. Yani bulmakla olmak arasındaki ilişkiyi kurmalıyız. Biz formun kendisiyle ilgilenmiyoruz. Yenilenerek dönüşmek peşindeyiz. Biz hâlâ kısırlaşmış bir tohumu muhafaza etmeye çalışıyoruz. Gelin hep beraber muhafaza ettiklerimizin zehrini akıtalım. Deli gömleklerimizi yakalım. Ezber ve taklidi bir kenara bırakıp tahkikata geçmeliyiz. Ortak akıl, ortalama akıldır. Bizim sivri akıllara ihtiyacımız var.”

ÖĞRENCİLERİN DERSE GİRİŞLE ÇIKIŞ HIZI ÇOK FARKLI
Bakan Ziya Selçuk, Türkiye’de kavramlara da farklı yaklaşılmasının öneminde dikkat çekti. ‘Teneffüs’ kelimesinin bunun için ilgi çekici bir örnek olduğunu hatırlatan Bakan Selçuk, “Teneffüs kelimesi, denizin dibine dalarak sünger çıkartan birinin, bir süre sonra nefes almasına benziyor. Yani ders öyle algılanıyor ki buna teneffüs deniyor. Türkiye’de kavramların ele alınması lazım. Sınıflarda kapının iç tarafı dışına göre daha çok aşınır. Çünkü öğrencilerin derse girişle çıkış hızı çok farklıdır” diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder